Klimatyzacja - uzupełnienie czynnika chłodzącego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Trusek
    Rider
    • 2009
    • 520
    • Octavia III (5E3)
    • DADA 1.5 TSI 150 KM

    #26
    kowal 2002,

    ciekawy opis i fajny patent na to psikanie

    a czy jest jeszcze szansa zebys wrzucil fotki co i jak? gdzie ta dziurka, jaka uszczelka, jaki wylamac zabek?

    czy Twoj patent zadziala z preparatem z wezykiem?
    <<>> MACIEJ <<>>
    Moje Autko - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33986 - Zapraszam

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #27
      Zamieszczone przez Trusek
      kowal 2002,

      ciekawy opis i fajny patent na to psikanie

      a czy jest jeszcze szansa zebys wrzucil fotki co i jak? gdzie ta dziurka, jaka uszczelka, jaki wylamac zabek?

      czy Twoj patent zadziala z preparatem z wezykiem?

      Tam nie bardzo jest co fotografować :P . Filtr PP zamykany jest od dołu taką plastikowa zaślepką ( jakieś 6cm x 30cm ). Jak zamkniesz samą zaślepkę, bez filtra czyli też bez uszczelki zintegrowanej z filtrem to układ jest nieszczelny i trochę powietrza ucieka dookoła tej zaślepki. Jako, że przy "dezynfekcji" zawsze wymieniam też filtr PP to przy okazji ze starego filtra odcinam całą górę nożykiem i zostaje tylko dolna uszczelka i kilka milimetrów resztek filtra.
      W tej zasuwanej zaślepce filtra wywierciłem otwór o śr. ok. 10 mm, który normalnie jest zaklejony taśmą. Otwór może być w zasadzie w dowolnym miejscu, ale im bliżej lewej strony ( parownika ) tym lepiej. Jak robię "dezynfekcję" ( od jakiś 3, 4 razy już tylko preparatem WURTH-a ) to najpierw wyciągam filtr PP i przez ten otwór po filtrze wkładam wężyk i spryskuje parownik na tyle na ile się da ( ok. połowę zawartości puszki ). Czekam kilka minut a potem zamykam miejsce na filtr PP zaślepką z oderwaną z otworu ( tego wywierconego ) taśmą i założoną odciętą uszczelką ( w niej też trzeba zrobić ten 10 mm otwór ). Następnie w otwór na głębokość jakiś 15 cm wkładam wężyk, odpalam nawiew na 4 i pryskam aż do skończenia się preparatu. Potem wyłączam nawiew, czekam kilka minut a potem znowu włączam ale na 2 i z obiegiem zamkniętym na jakieś 5 minut. Następnie wietrzenie auta i złożenie wszystkiego do kupy...


      Co do ząbka na tym środku "stawianym" wewnątrz auta, to wystarczy, ze spojrzysz na ten plastikowy przycisk z dyszą i będziesz wiedział o co chodzi. Przycisk jest z jednej strony zamocowany na grubym plastiku ( tak by się trzymał całości ) a dokładnie na przeciwko jest taki cienki ząbek, za który zaskoczy przycisk gdy zostanie wciśnięty. Wystarczy wyłamać ten ząbek ( na zewnętrznej obudowie nie na przycisku ) i po puszczeniu przycisku "szprej" przestanie psikać...
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • mariusz8
        Drive
        • 2009
        • 94

        #28
        Zamieszczone przez kowal 2002
        mariusz8, no to jak już kupiłeś to nie stawiaj tego tak jak jest w instrukcji za tylnym siedzeniem, bo to psika mniej więcej jak lakier do włosów ( w miarę drobno, ale nie jest to jak para z np. nawilżacza ), więc 90% tego środka opada w okolicy puszki ( czytaj na przednie i tylne siedzenia ). Ja zrobiłem tak, że w plastikowym zamknięciu filtra PP zrobiłem otwór o średnicy ok. 1 cm, oderwałem uszczelkę ze starego filtra PP ( ta dolna część, która nachodzi na ten zasuwany plastik ) i zamknąłem całość bez filtra. Potem odpaliłem nawiew na 3, uruchomiłem ten "szprej" i wstawiłem dyszą w ten otwór; ciąg powietrza zabiera większość wydmuchanej zawartości na parownik klimy i dalej w kanały wentylacyjne więc zawsze coś tam pomoże...
        Dzięki za cenne uwagi. Dobry patent z tym otworkiem. Dzisiaj wstępnie wyjąłem stary filtr i wszystko sobie pooglądałem. Robię to pierwszy raz i przed tą całą dezynfekcją chciałem sobie wszystko pooglądać. Mam jeszcze jedno pytanie. Jak już będę miał otworek w tym plastiku to czy mocować jakoś ten szprej? Czy trzymać go w ręku ? Jak to wyglądało w Twoim przypadku?

        Komentarz

        • Trusek
          Rider
          • 2009
          • 520
          • Octavia III (5E3)
          • DADA 1.5 TSI 150 KM

          #29
          kowal 2002, - bardzo Ci dziekuje za tak pelny opis. Ja dzis tez wyjalem kontrolnie filtr przeciwpylkowy i teraz juz wiem co i jak. Jak w najblizszych dniach bedzie tak cieplo jak dzis to zadzialam Twoja metoda - nie ukrywam ze mam drobny stresik ale mysle ze dam rade.
          <<>> MACIEJ <<>>
          Moje Autko - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33986 - Zapraszam

          Komentarz

          • kowal 2002
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 5161

            #30
            Zamieszczone przez mariusz8
            ... Jak już będę miał otworek w tym plastiku to czy mocować jakoś ten szprej? Czy trzymać go w ręku ? Jak to wyglądało w Twoim przypadku?
            Ja trzymałem w ręku i ten "odświeżacz" i tak samo teraz robię z WURTH-em, który ma wężyk ( jest dużo łatwiej )...
            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz

            • milosz.k
              Ambiente
              • 2010
              • 127

              #31
              Zamieszczone przez Pawko
              Panowie a moze zetknął sie ktoś z syczaca klimatyzacja?
              Klima syczy pod kokpitem tylko przy właczony przycisku AC.
              Ja się spotkałem, do uzupełnienia jest czynnik w klimatyzacji. Nie wiem jak to jest w Octavii ale w moim poprzednim autku było takie "okienko" kontrolne do sprawdzania stanu napełnienia. Niestety owo syczenie pod kokpitem oznaczało w rezultacie rozszczelnienie układu klimatyzacji i wymianę uszkodzonej chłodnicy klimatyzacji.
              Mam nadzieję że w twoim przypadku jest inaczej.
              Pozdr
              M.

              Jako że jestem świeżym nabywcą Octavii Tour chciałbym zapytać czy to normalne że klimatyzacja w Octavii jest taka słaba (porównuję tu z moim poprzednim autkiem w którym musiałem na zmianę włączać i wyłączać klimatyzację co jakiś czas by się nie przeziębić) czy też jest to moje odczucie...
              Za ok 500 km mam przegląd instalacji LPG i przy okazji mógłbym zapytać o tę klimę.
              Jak to wygląda u was?

              Z góry dziękuję za pomoc.
              Skoda Octavia Tour 1.6 BFQ+LPG

              Komentarz

              • soszek81
                L&K
                • 2010
                • 1245

                #32
                klima manualna czy climatronic?
                U mnie w O1 z 2002 jak dam na LO (climatronic) to idzie sobie kończyny od nawiewów odmrozić.
                Zapewne musisz nabić klimę. Ja tak robiłem miesiąc temu. Działała ok przed, a po (trochę czynnika uzupełnili) jeszcze lepiej.
                Była O1 kombi ALH++ 150/340
                Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                Komentarz

                • RS
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 238

                  #33
                  Panowie
                  Moze zadam beznadziejne pytanie ( mam 1 auto z klimą ) Kiedy należy wykonać dezynfekcje układu klimy ? . Auto mam od 5- m-cy , i nie chcę dopuscić do powstania grzyba . Czy wystarczy ze potraktuję układ preparatem Wurth ? No i ostatnie pytanie . Gdzie znajdują się czerpnie powietrza dla układu klimatyzacji ( w które mam wtrysnąć preparat ) w O II FL ( czy to jest to samo miejsce jak przed liftem - czyli otwór montazu Filtra PP ?)
                  Z góry dziekuję za podpowiedzi

                  Komentarz

                  • liroyek
                    Rider
                    • 2008
                    • 620

                    #34
                    5 miechow to nowka sztuka ja profilaktycznie robie co roku po zimie ale to glownie jak pojawia sie zapach "octu" no ale jakby nie bylo to troche jezdze
                    Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
                    bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
                    http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
                    Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

                    Komentarz

                    • _Jakub
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 114

                      #35
                      Moja Octavka kończy rok. Zamierzam na przeglądzie (co prawda mógłbym go chyba zrobić dopiero po dwóch latach w/g instrukcji, ale wymieniałem olej na taki co wypada wymienić co roku więc i tak muszę jechać do serwisu) zająć się również klimą. Rozumiem, że to co muszę zrobić to odgrzybianie, dezynfekcja, ciśnienie, agregat czy coś jeszcze i ile taki przegląd klimy kosztuje w autoryzowanym serwisie Skody np Auto Wimar w Warszawie ?
                      Pozdrawiam

                      Komentarz

                      • leszekmw
                        RS
                        • 2005
                        • 5356

                        #36
                        _Jakub, wystarczy odgrzybianie i filtr. odgrzybianie najlepiej ozonem lub ultradźwięki , a tego w serwisach raczej nie mają , czyli musisz się udać do zakładu zajmującego się klimatyzacją. filtr możesz sobie wymienić sam jak Ci się chce samemu kupować i bawić , ale pamiętaj że najlepeij zgrać to z odgrzybianiem. przy ozonie zaleca się nawet włożenie nowego filtra do środka auta podczas odgrzybiania.

                        co się tyczy ubytków - 2 dni temu robiłem 3 letnią O2 , 27tys km , brakowało 150 gr czynnika, czyli jeszcze raz powtarzam , ubytki czynnika mogą być różne w takich samych autach , nic nie jest idealnie szczelne.
                        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                        GVI 1.4TSI
                        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                        Komentarz

                        • Sebastian_S
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 172

                          #37
                          Ja w czwartek robiłem O1 z 2003r. Tylko nie wiem czy/kiedy poprzedni właściciel się tym zajmował. Ja mam ją odponad roku. Przy uzupełnieniu czynnika na wydruku ukazały się dwie cyferki. Zostało go 330, a napełniono do 755 (niby docelowa ilość). Tylko nie wiem jaka jest nominalna wartość w specyfikacji dla O1

                          Komentarz

                          • czyzyk64
                            Elegance
                            • 2008
                            • 866

                            #38
                            witam.
                            czy ktoś wie gdzie w trójmieście jest dobry warsztat do sprawdzenia i ewentualnego napełnienia klimy w OII ?

                            Komentarz

                            • keraj998
                              Rider
                              • 2008
                              • 359
                              • Volkswagen

                              #39
                              Zamieszczone przez leszekmw
                              co się tyczy ubytków - 2 dni temu robiłem 3 letnią O2 , 27tys km , brakowało 150 gr czynnika, czyli jeszcze raz powtarzam , ubytki czynnika mogą być różne w takich samych autach , nic nie jest idealnie szczelne.
                              w tym przypadku chyba chodzi o moje auto, małe sprostowanie 2 letnia O2, 35 tys km, poza tym wszystko się zgadza ogólnie profi robota :diabelski_usmiech
                              "Uczciwy człowiek szuka prawdy, kłamca jest patologicznie wszechwiedzący"

                              Komentarz

                              • _Jakub
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 114

                                #40
                                Zamieszczone przez leszekmw
                                _Jakub, wystarczy odgrzybianie i filtr. odgrzybianie najlepiej ozonem lub ultradźwięki , a tego w serwisach raczej nie mają , czyli musisz się udać do zakładu zajmującego się klimatyzacją. filtr możesz sobie wymienić sam jak Ci się chce samemu kupować i bawić , ale pamiętaj że najlepeij zgrać to z odgrzybianiem. przy ozonie zaleca się nawet włożenie nowego filtra do środka auta podczas odgrzybiania.

                                co się tyczy ubytków - 2 dni temu robiłem 3 letnią O2 , 27tys km , brakowało 150 gr czynnika, czyli jeszcze raz powtarzam , ubytki czynnika mogą być różne w takich samych autach , nic nie jest idealnie szczelne.
                                Jak to nie mają w serwisach ? Nie zamierzam jeździć nowym samochodem do nieautoryzowanych serwisów.
                                Pozdrawiam

                                Komentarz

                                • Lashlo
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 1455

                                  #41
                                  to dodam od siebie juz po zrobieniu klimy po 3 latach auta i prawie 100 tys km. Odgrzybilem,czynnika dolali ponoc nieduzo,ale co wazne-jakis olej do sprezarki dolali.Ponoc katastrofa jest zatarcie tej sprezarki.
                                  W kazdym razie dopiero teraz czuje roznice jak mi "walila" klima.

                                  Komentarz

                                  • leszekmw
                                    RS
                                    • 2005
                                    • 5356

                                    #42
                                    keraj998, hahaha..ale świat jest mały... . faktycznie robiłem koledze to auto i rozmawialiśmy o forum chwilę ale nie wiedziałem że się na forum spotkamy :szeroki_usmiech
                                    no z przebiegiem pokręciłem , chyba się rokiem zasugerowałem.

                                    Zamieszczone przez Sebastian_S
                                    Zostało go 330, a napełniono do 755 (niby docelowa ilość). Tylko nie wiem jaka jest nominalna wartość w specyfikacji dla O1
                                    chyba tyle ma być jak pamiętam , masz naklejkę na pasie , chyba że się odkleiła. poza tym an forum na pewno znajdziesz takie info , a jak nie to napiszę Ci w poniedziałek.
                                    z tym napełnianiem do pełna starych samochodów to ostatnio dochodzimy do wniosków/serwisanci/ , że lepiej wpuścić około 30-50gr mniej żeby układ nie był mocno obciążony.

                                    _Jakub, odgrzybianie spokojnie możesz robić samemu gdzie chcesz , w aso zazwyczaj mają pianki i tyle . choć słyszałem że aso lepszych marek zaczynają do tego podchodzić bardziej profesjonalnie i mają ozonizatory.
                                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                    GVI 1.4TSI
                                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                    Komentarz

                                    • _Jakub
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 114

                                      #43
                                      Czy mogę robić takie rzeczy kiedy samochód jest na gwarancji ? I drugie pytanie gdzie w Warszawie jest w związku z tym miejsce najlepsze pod tym względem ?
                                      Pozdrawiam

                                      Komentarz

                                      • leszekmw
                                        RS
                                        • 2005
                                        • 5356

                                        #44
                                        _Jakub, oczywiście , tym bardziej że ozon lub ultradźwięki są w 100% bezpieczne i nie ingerują w żaden sposób w samochód jak na przykład pianki. gdzie zrobić - pytaj warszawiaków a jak nie to internet.
                                        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                        GVI 1.4TSI
                                        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                        Komentarz

                                        • milosz.k
                                          Ambiente
                                          • 2010
                                          • 127

                                          #45
                                          soszek81,
                                          z tym że moje auto nie ma jeszcze 1000km przebiegu. Więc albo nie jest właściwie nabite od nowości albo...
                                          Klima manualna.
                                          Skoda Octavia Tour 1.6 BFQ+LPG

                                          Komentarz

                                          • Agamek12
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 9941
                                            • Ford

                                            #46
                                            Koledzy, dziś podczas "czyszczenia" klimatyzacji zrobiłem sobie test schładzania.
                                            Otóż podczas badania temperatury temperatura wewnątrz auta przed włączeniem klimatyzacji 24,5stC, pełne słońce. Otwarty nawiew na nogi i "na twarz". Włączony obieg zamknięty, II-gi bieg dmuchawy, temperatura minimum. Po 10 minutach działania klimatyzacji, silnik non stop na wolnych obrotach, termometr w nawiewie środkowym "na twarz", osiągnięta temperatura to 6,4stC. Czy to jest potwierdzenie prawidłowego działania, czy też trzeba pomyśleć o serwisie klimy. Aha, moja klima jest "manualna".
                                            PS: nie chcę niepotrzebnie(?) serwisować klimy, bo trafił mi się inny niezaplanowany wydatek...
                                            Adam... Używam:
                                            Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                            Passek: B6 175KM/366Nm

                                            Komentarz

                                            • pawelslx
                                              Classic
                                              • 2008
                                              • 12

                                              #47
                                              Rozumiem że klimę trzeba regularnie napełniać czynnikiem chłodzącym. Zresztą robiłem już to. Ciekawi mnie co ma wpływ na to że tego czynnika systematycznie ubywa. Słyszałem że dość częste używanie klimy dobrze służy jej całemu układowi. Czy to prawda że powinno się jej używać od czasu do czasu nawet jesienią i zimą? Mam klimę manualną.

                                              Komentarz

                                              • _Jakub
                                                Ambiente
                                                • 2009
                                                • 114

                                                #48
                                                Serwis Auto Wimar w Warszawie twierdzi, że ma mozliwość odgrzybiania zarówno ozonem jak i ultradźwiękami. Co wybrać, co jest lepsze ? Co do agregata to coś niejasno mówią więc raczej inaczej sprawdzają te nieszczelności.
                                                Pozdrawiam

                                                Komentarz

                                                • leszekmw
                                                  RS
                                                  • 2005
                                                  • 5356

                                                  #49
                                                  _Jakub, chyba jednak ozon. czynnik zostaw w spokoju .
                                                  Agamek temperatura ok'.
                                                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                                  GVI 1.4TSI
                                                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                                  Komentarz

                                                  • Agamek12
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2006
                                                    • 9941
                                                    • Ford

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez leszekmw
                                                    Agamek temperatura ok'.
                                                    THX...
                                                    Adam... Używam:
                                                    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                                    Passek: B6 175KM/366Nm

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...